Returval

Dessa val kommer du ha möjlighet att göra i vår returportal

Storleksbyte

✔ Automatiskt utskick
✔ Gratis - ingen returavgift (gäller endast i Sverige)

Återbetalning till presentkort

✔ Gratis - ingen returavgift
✔ Digitalt - skickas till e-post
✔ Ett perfekt alternativ om du senare vill lägga en ny order

Återbetalning till betalningsmetod

- 69 SEK/ 7 Euro returavgift

Viktig information

Viktig information för att underlätta din och vår returprocess.

• Har alla etiketter kvar
• Ska skickas tillbaka i klädpåsen
• Inte har tvättats
•Inte får lukta exempelvis parfym eller rök
• Inte får vara smutsig eller ha fläckar från smink och deodorant
• Inte får ha djurhår på sig då det kan orsaka allergier

Om produkten inte uppfyller kraven för originalskick kommer 30 % av produktens pris återbetalas. Om produkten inte skickas tillbaka i klädpåsen, emballage eller saknar etiketter görs ingen återbetalning. 

Ja, vi erbjuder gratis storleksbyten inom Sverige.

Utanför Sverige tillkommer en avgift för storleksbyten. Du kommer att se avgiften i returportalen.

Vi erbjuder dessvärre inte produktbyten. Om du önskar att byta modell och/eller färg rekommenderar vi dig att vid registreringen av din retur välja att få återbetalning på presentkort. Du betalar då ingen returavgift. Du kan sedan använda detta presentkort på din nya order. 

Observera att presentkortet skickas ut först när returen är mottagen och hanterad.

När vi hanterar din retur debiteras du en avgift på 69 SEK i returavgift i Sverige och 7 euro för alla länder utanför Sverige. Om du väljer att få återbetalning på ett presentkort är returavgiften gratis.

När du returnerar en eller fler varor från erbjudandet “köp 3 betala för 2” kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkterna du behåller. Om du skickar tillbaka en av tre varor kommer du inte återbetalas. Om du skickar tillbaka två av tre varor kommer du få pengar för en av dem. Om du returnerar samtliga produkter kommer du återbetalas för de två produkter du betalade för. 

Vill du reklamera/klaga på en produkt? 

Om du behöver reklamera eller klaga på en produkt för att den är skadad eller för att du mottagit fel produkt/produkter får du gärna kontakta oss så snart som möjligt. Kontakta oss på hello@relode.se och inkludera följande information: 

  • En kort beskrivning av ärendet
  • Ordernummer 
  • Namnet på produkten 
  • Bifoga även ett foto på produkten där skadan syns tydligt 

Tänk på att en reklamation måste göras inom skälig tid från att skadan upptäcks vilket enligt konsumentköplagen är inom två månader. Skadan ska vara produktionsfel och ingen slitageskada. Ett hål mitt på ett plagg är exempelvis inte ett produktionsfel utan en slitageskada. Om din reklamation godkänns ersätts din produkt med en ny eller motsvarande produkt. Om detta inte kan genomföras kommer istället en återbetalning att göras. Vi försöker alltid göra kreativa lösningar för att försäkra oss om att våra kunder är så nöjda som möjligt.