FAQ
Här finner du frågor och svar på våra vanligaste frågor.
Byten och returer
Du registrerar din retur HÄR och använder ditt ordernummer utan “#”-tecknet samt den mailadress du angav på ordern.
Det kostar 69 kr att göra en retur. Du kan, vid registrering av din retur, välja att få återbetalning via presentkort. Väljer du att få återbetalning på ett presentkort kommer du inte behöva betala någon returavgift.
Du registrerar ditt storleksbyte HÄR och använder ditt ordernummer utan “#”-tecknet samt den mailadress du angav på ordern.
Ja, vi erbjuder gratis storleksbyten i hela världen
- Om du returnerar en eller fler varor från erbjudandet "köp 3 betala för 2" kommer erbjudandet att avbrytas och du betalar det ordinarie pris för varorna du behåller.
- Om du skickar tillbaka en av tre varor får du ingen återbetalning.
- Om du skickar tillbaka två varor blir du återbetald för en av dem.
- Om du skickar tillbaka alla varor blir du återbetald för de två produkter du har betalt för.
Din retur hanteras inom 7 arbetsdagar från att vi mottagit din retur. Återbetalningen sker på samma sätt som du betalade med och syns efter 2-4 bankdagar efter återbetalning gjorts.
Vi erbjuder våra kunder 30 dagars öppet köp.
Leverans och beställning
Du kan spåra din order i postnords app.
Det är tyvärr inte möjligt att göra ändringar i en order. Om din order inte har skickats kan du kontakta oss på hello@relode.se så kan vi annullera din order.
Vänligen maila oss på hello@relode.se så fort du kommer på detta så hinner vi förhoppningsvis korrigera uppgifterna innan din order blivit packad.
Vi ber så mycket om ursäkt för felpaketeringen! Du får gärna maila oss på hello@relode.se och bifoga ett foto på vilka produkter som du istället mottagit så kommer vår kundtjänst hjälpa dig på bästa möjliga sätt.
Vid utebliven upphämtning av ditt paket kommer ditt paket automatiskt skickas i retur till oss. Vi förbehåller oss då rätten att debitera dig för returfrakt samt hanteringsavgift på 100 SEK/10 Euro.
Orderbekräftelsen skickas vanligen ut inom en timme efter ordern är lagd men den kan ibland hamna i din skräppost. Har den inte dykt upp är du välkommen att kontakta oss på hello@relode.se
Reklamation
Om en produkt är defekt när du mottar den eller om din produkt gått sönder efter användning som beror på produktionsfel ber vi dig att kontakta oss på Hello@relode.se. Beskriv ditt ärende kortfattat samt ladda upp ett foto på defekten och skicka till vår kundtjänst. Vår kundtjänst kommer sedan återkoppla till dig inom kort och hjälper dig på bästa möjliga sätt.
Så fort vi godkänt din reklamation kommer en kreditering göras på din order. Det tar vanligtvis 2-4 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto/din faktura.
Du får gärna börja med att skicka ett foto på produkten till hello@relode.se. Det låter som att det är överskottsfärg som pressats ut vilket är lätt hänt när produkten transporteras och ligger vikt under en längre tid. Enligt vår produktutvecklare är detta något som försvinner direkt vid tvätt eller vid strykning på låg temperatur.
Betalning
Just nu erbjuder vi Klarna, Swish & kortbetalning.
Om det uppstod ett tekniskt fel vid ordertillfället kan det i enstaka fall reserveras en summa på ditt konto. Du behöver inte oroa dig över detta utan banken kommer att släppa denna inom 2-5 arbetsdagar. Din order gick dock inte igenom denna gång men du är välkommen att lägga en ny order.
Innovation club
Det är enkelt och gratis att gå med i klubben! Skapa ett konto här.
Förutom grymma erbjudanden får du 250 poäng direkt vid registrering. När du tjänar poäng får du tillgång till exklusiva förmåner.
Skapa ett konto och tjäna 250 poäng direkt
Tjäna 1 poäng per spenderas 1 kr
- Lämna en recension med ett foto för att tjäna 250 kr
- Lämna en recension för att tjäna 250 poäng
- Följ oss på instagram för att få 250 nya poäng
- Få 500 poäng när du fyller år
- Bjud in en vän och få poäng när hen lägger en order
Du använder dina poäng genom att logga in och lösa in dem här. *Gäller på ordrar över 300 kr.
Om du fyller år inom 30 dagar från det datum du registrerade ditt födelsedatum kommer det dessvärre att ske en försening. Håll ut, din efterlängtade present är påväg men det kan dröja upp till 30 dagar.
Dina poäng är giltiga i 12 månader från det datum du tjänade dem. Vi kommer att skicka en påminnelse till dig 30 dagar innan dina poäng går ut.
KONTAKTA OSS
Email: Hello@relode.se
Mån-Fre kl. 09:00 till 16:00 (Med undantag för helgdagar, rea- och kampanjperioder och röda dagar.)
Live chat
Öppen Mån-fre mellan 09:00 - 16:00