FAQ

Här finner du frågor och svar på våra vanligaste frågor.

Byten och returer

Du registrerar din retur HÄR och använder ditt ordernummer utan “#”-tecknet samt den mailadress du angav på ordern.

Det kostar 69 kr/7 euro att göra en retur. Du kan, vid registrering av din retur, välja att få återbetalning på presentkort. Väljer du att få återbetalning på ett presentkort kommer du inte behöva betala någon returavgift.

Du registrerar ditt storleksbyte HÄR och använder ditt ordernummer utan “#”-tecknet samt den mailadress du angav på ordern.

Ja, vi erbjuder gratis storleksbyten inom Sverige.

Utanför Sverige tillkommer en avgift för storleksbyten. Du kommer att se avgiften i returportalen.

- Om du returnerar en eller fler varor från erbjudandet "köp 3 betala för 2" kommer erbjudandet att avbrytas och du betalar det ordinarie pris för varorna du behåller.

- Om du skickar tillbaka en av tre varor får du ingen återbetalning. 

- Om du skickar tillbaka två varor blir du återbetald för en av dem. 

- Om du skickar tillbaka alla varor blir du återbetald för de två produkter du har betalt för. 

Din retur hanteras inom 5-7 arbetsdagar från att vi mottagit din retur. Återbetalningen sker på samma sätt som du betalade med och syns efter 2-4 bankdagar efter återbetalning gjorts.

Vi erbjuder våra kunder 30 dagars öppet köp.

Leverans och beställning

Om din order har skickats med Postnord kan du spåra din order på Postnords hemsida eller i appen. 

Om din order har skickats med UPS följer du spårningslänken i mailet som du fått utskickat när din order lämnat vårt lager.

Det är möjligt att göra en ändring i din order såvida ordern ännu inte är packad. Om din order inte har distribuerats kan du kontakta oss på hello@relode.se så kan vi annullera/ändra din order.

Vänligen maila oss på hello@relode.se så fort du kommer på detta så hinner vi förhoppningsvis korrigera uppgifterna innan din order blivit packad.

Vi ber så mycket om ursäkt för felpaketeringen!  Du får gärna maila oss på hello@relode.se och bifoga ett foto på vilka produkter som du istället mottagit så kommer vår kundtjänst hjälpa dig på bästa möjliga sätt.

Vid utebliven upphämtning av ditt paket kommer ditt paket automatiskt skickas i retur till oss. Vi förbehåller oss då rätten att debitera dig för returfrakt samt hanteringsavgift på 100 SEK/10 Euro.

Orderbekräftelsen skickas vanligen ut inom en timme efter ordern är lagd men den kan ibland hamna i din skräppost. Har den inte dykt upp är du välkommen att kontakta oss på hello@relode.se

Reklamation

Om en produkt är defekt när du mottar den eller om din produkt gått sönder efter användning som beror på produktionsfel ber vi dig att kontakta oss på Hello@relode.se. Beskriv ditt ärende kortfattat samt ladda upp ett foto på defekten och skicka till vår kundtjänst. Vår kundtjänst kommer sedan återkoppla till dig inom kort och hjälper dig på bästa möjliga sätt.

Så fort vi godkänt din reklamation kommer en kreditering göras på din order. Det tar vanligtvis 2-4 bankdagar innan pengarna syns på ditt konto/din faktura.

Du får gärna börja med att skicka ett foto på produkten till hello@relode.se. Det låter som att det är överskottsfärg som pressats ut vilket är lätt hänt när produkten transporteras och ligger vikt under en längre tid. Enligt vår produktutvecklare är detta något som försvinner direkt vid tvätt eller vid strykning på låg temperatur.

Betalning

Inom Sverige: Klarna, Swish & Shopify payments (kortbetalning)

Utanför Sverige: Shopify payments (kortbetalning)

Om det uppstod ett tekniskt fel vid ordertillfället kan det i enstaka fall reserveras en summa på ditt konto. Du behöver inte oroa dig över detta utan banken kommer att släppa denna inom 2-5 arbetsdagar. Din order gick dock inte igenom denna gång men du är välkommen att lägga en ny order. 

Athlete Club

Det är enkelt och gratis att gå med i klubben! Skapa ett konto HÄR.

Förutom grymma erbjudanden får du 400 poäng direkt vid registrering. När du tjänar poäng får du tillgång till exklusiva förmåner.

Genom att skapa ett konto tjänar du 400 poäng direkt. Du tjänar också poäng på varje köp du genomför.

Läs mer om hur du tjänar in extra poäng HÄR.

Du använder dina poäng genom att logga in på ditt konto. Klicka på Lös in, kopiera och klistra in din kod i kassan.

Om du fyller år inom 30 dagar från det datum du registrerade ditt födelsedatum kommer det dessvärre att ske en försening. Håll ut, din efterlängtade present är påväg men det kan dröja upp till 30 dagar.

Dina poäng är giltiga i 12 månader från det datum du tjänade dem. Vi kommer att skicka en påminnelse till dig 30 dagar innan dina poäng går ut.

Kontakta oss