BYTEN & RETURER

Vill du göra storleksbyte, produktbyte eller retur? Gå till returportalen.

Viktig information

Viktig information för att underlätta din och vår returprocess.

Har alla etiketter kvar
Ska skickas tillbaka i klädpåsen
Inte har tvättats
Inte får lukta exempelvis parfym eller rök
Inte får vara smutsig eller ha fläckar från smink och deodorant
Inte får ha djurhår på sig då det kan orsaka allergier

Om produkten inte uppfyller kraven för originalskick kommer 30 % av produktens pris återbetalas. Om produkten inte skickas tillbaka i klädpåsen, emballage eller saknar etiketter görs ingen återbetalning. 

Relode erbjuder gratis storleksbyte om du inte är nöjd med storleken som du beställde (t.ex. om du vill byta från S till M). Tänk på att Relode inte erbjuder gratis retur när du köper samma plagg i flera olika storlekar som du testar hemma och skickar tillbaka. 

När ärendet har registrerats i vår portal kommer vår kundtjänst, inom en arbetsdag, skicka ut en QR-kod till angivet mobilnummer. QR-koden ska sedan scannas in på ett postnord-ombud som skriver ut en fraktsedel och sätter på paketet. 

Så fort vi har tagit emot och hanterat ditt storleksbyte kommer din nya beställning skickas automatiskt. Observera att det inte finns någon garanti att din önskade storlek finns kvar i lager även om du registrerat storleksbytet i vår portal. I de fall produkten inte finns i lager kommer ärendet istället hanteras som en retur. Du kommer då inte behöva betala någon returavgift. 

Ersättningsprodukter kommer skickas från vårt lager inom 1-2 arbetsdagar efter godkänt storleksbyte.

Vårt mål är att du alltid ska vara nöjd med din order. Du har alltid, oavsett anledning, rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter mottagandet av din order. 

Du kan vid registrering av din retur välja att få återbetalning via presentkort eller genom samma betalsätt som du använt vid köpet. Väljer du att få återbetalning på presentkort kommer du inte behöva betala returavgiften på 69kr.

När ärendet har registrerats i vår portal kommer vår kundtjänst, inom en arbetsdag, skicka ut en QR-kod till angivet mobilnummer. QR-koden ska sedan scannas in på ett postnord-ombud som skriver ut en fraktsedel och sätter på paketet. 

När paketet anlänt till vårt lager kommer produkterna kontrolleras att de är originalskick* samt att paketet skickas tillbaka i originalemballage eller motsvarande. Så fort vi hanterat din retur kommer du återbetalas för produkterna. Vi återbetalar fraktavgiften om samtliga varor returneras.

När du returnerar en eller fler varor från erbjudandet “köp 3 betala för 2” kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkterna du behåller. Om du skickar tillbaka en av tre varor kommer du inte återbetalas. Om du skickar tillbaka två av tre varor kommer du få pengar för en av dem. Om du returnerar samtliga produkter kommer du återbetalas för de två produkter du betalade för. 

Behöver du reklamera/klaga på en produkt för att den är skadad eller för att du fått fel produkt/produkter ber vi dig anmäla det till oss så fort du upptäcker felet. Kontakta oss på Hello@relode.se och inkludera följande information:

En kort beskrivning av ärendetOrdernummer och namnNamnet på produkten du önskar reklameraBifoga ett foto på produkten

Reklamationer måste göras inom skälig tid från att skadan upptäcks vilket enligt konsumentköplagen är inom två månader. Skadan ska vara produktionsfel och ingen slitageskada. Ett hål mitt på ett plagg är exempelvis inte ett produktionsfel utan en slitageskada. 

Om din reklamation godkänns ersätts din produkt med en ny eller motsvarande produkt. Om detta inte kan genomföras kommer istället en återbetalning att göras. Vi försöker alltid göra kreativa lösningar för att försäkra oss om att våra kunder är så nöjda som möjligt.