Byten & returer

Gratis storleksbyte
Relode erbjuder gratis storleksbyte om du inte är nöjd med storleken som du beställde (t.ex. om du vill byta från S till M). Tänk på att Relode INTE erbjuder gratis retur när du köper samma plagg i flera olika storlekar som du testar hemma och skickar tillbaka. 

Vill du göra ett storleksbyte?
Storleksbyten registreras i vår portal här: HÄR

När ärendet har registrerats i vår portal kommer vår kundtjänst automatiskt skicka en fraktedel till din e-post som du ansvarar för att skriva ut och sätta på paketet. Fraktsedeln måste placeras på paketets ovansida och kan därefter lämnas in på närmsta postnord-ombud. 

Så fort vi har tagit emot och hanterat ditt storleksbyte kommer din nya beställning skickas automatiskt. Observera att det inte finns någon garanti att din önskade storlek finns kvar i lager även om du registrerat storleksbytet i vår portal. I de fall produkten inte finns i lager kommer ärendet istället hanteras som en retur. Du kommer då inte behöva betala någon returavgift. 

Ersättningsprodukter kommer skickas inom 1-2 bankdagar efter godkänt storleksbyte.

Vill du returnera varor från din beställning?
Returer registreras i vår portal här: HÄR

När ärendet är registrerats i vår portal, skickar du paketet till vårt lager. När paketet kommer fram till oss, kommer produkterna kontrolleras och stämma av ifall dem är originalskick eller inte.

Vid godkänd retur skickas en fraktedel till din e-post som du ansvarar för att skriva ut och sätta på paketet. Fraktsedeln måste placeras på paketets ovansida och kan därefter lämnas in på närmsta postnord-ombud. Så fort vi har tagit emot och hanterat din retur kommer du återbetalas för produkterna.

Du kan returnera varor inom 30 dagar från det att du tagit emot leveransen.

Om du väljer att skicka tillbaka paketet på egen bekostnad med exempelvis egenköpta frimärken, istället för att använda vår fraktsedel, är du som kund ansvarig för att paketet kommer fram till vårt lager.

Återbetalningar genomförs inom 7 bankdagar efter godkänd retur.

* Originalskick anses vara:

  • Att produkten har alla etiketter kvar
  • Att produkten inte har tvättats
  • Produkten får inte lukta exempelvis parfym eller rök
  • Produkten får inte vara smutsig eller ha fläckar från smink och deodorant
  • Produkten får inte ha djurhår på sig då det kan orsaka allergier

Om produkten inte uppfyller kraven för originalskick kommer 70 % av produktens pris återbetalas. 

Vi ersätter fraktavgiften om samtliga varor returneras.

Returkostnad
Returer i Sverige kostar 69 SEK.

Returer utanför Sverige kostar 8 euro.

Returer & byten för beställningar utanför Sverige skickas till:

Relode AB
Postbox 21018
200 21 Malmö
Sweden

Vad gäller om man vill returnera en eller fler produkter från erbjudandet “köp 2 för 2”?
När du returnerar en eller fler varor från erbjudandet “köp 3 betala för 2” kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkterna du behåller. Om du skickar tillbaka en av tre varor kommer du inte återbetalas. Om du skickar tillbaka två av tre varor kommer du få pengar för en av dem. Om du returnerar samtliga produkter kommer du återbetalas för de två produkter du betalade för. 

Vill du reklamera/klaga på en produkt? 
Behöver du reklamera/klaga på en produkt för att den är skadad eller för att du fått fel produkt/produkter ber vi dig kontakta oss så fort du upptäcker felet. Kontakta oss på Hello@relode.se och inkludera följande information:

  • En kort beskrivning av ärendet
  • Ordernummer och namn
  • Namnet på produkten du önskar reklamera
  • Bifoga ett foto på produkten

Reklamationer måste göras inom skälig tid från att skadan upptäcks vilket enligt konsumentköplagen är inom två månader. Skadan ska vara produktionsfel och ingen slitageskada. Ett hål mitt på ett plagg är exempelvis inte ett produktionsfel utan en slitageskada. 

Om din reklamation godkänns ersätts din produkt med en ny eller motsvarande produkt. Om detta inte kan genomföras kommer istället en återbetalning att göras. Vi försöker alltid göra kreativa lösningar för att försäkra oss om att våra kunder är så nöjda som möjligt.

Leveranstid
Om du lägger din order innan 16.00 kommer den skickas samma dag (gäller vardagar). Alla ordrar skickas med vårt lokala postombud och levereras inom 1-3 vardagar i Sverige och 3-5 dagar utanför Sverige. Undantag kan ske under eller efter stora kampanjer eller ledigheter.

Vi levererar direkt till din brevlåda. Om paketet är för stort för din brevlåda kommer paketet istället levereras till närmaste postombud och du kommer meddelas via SMS eller e-post.

Fraktkostnad
För beställningar i Sverige under 800 SEK är fraktkostnaden 49 SEK och för beställningar över 800 SEK är frakten gratis.

För beställningar utanför Sverige under 80 euro är fraktkostanden 6 Euro och för beställningar över 80 euro är frakten gratis.

Ej uthämtade paket hos postombud
För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att ta betalt för frakt och hanteringskostnad på förnärvarande 10 euro / 89 SEK per paket.

tillbaka till toppen
Liquid error: Could not find asset snippets/nosto-tagging.liquid