Byten och returer

Returval

Dessa val kommer du ha möjlighet att göra i vår returportal

Storleksbyte

✔ Automatiskt utskick
✔ Gratis - ingen returavgift

Produktbyte

✔ Automatiskt utskick
✔ Gratis - ingen returavgift
✔ Automatiskt återbetalning på mellaskillnaden i pris

Återbetalning till presentkort

✔ Gratis - ingen returavgift

Återbetalning till betalningsmetod

❌ Gratis - ingen returavgift
(69 kr i returavgift)

Behåll produkter och få presentkort

✔ Mindre CO2 utsläpp.
✔ Gratis - ingen returavgift
✔ Behåll din produkt eller ge bort den.
✔ Få presentkort på en del av den betalda summan

*Detta returval är endast tillgängligt på vissa produkter.

Viktig information

Viktig information för att underlätta din och vår returprocess.

Har alla etiketter kvar
Ska skickas tillbaka i klädpåsen
Inte har tvättats
Inte får lukta exempelvis parfym eller rök
Inte får vara smutsig eller ha fläckar från smink och deodorant
Inte får ha djurhår på sig då det kan orsaka allergier

Om produkten inte uppfyller kraven för originalskick kommer 30 % av produktens pris återbetalas. Om produkten inte skickas tillbaka i klädpåsen, emballage eller saknar etiketter görs ingen återbetalning. 

Vi på Relode erbjuder gratis storleksbyten. Så fort vi har mottagit och hanterat ditt storleksbyte kommer din nya beställning skickas till dig automatiskt. Du behöver alltså inte lägga en ny order. Vänligen observera att vi inte kan garantera att vi har din storlek i lager, även om du har registrerat storleksbytet i vår portal. Om din nya storlek inte finns i lager när vi hanterar ditt storleksbyte kommer en full återbetalning att göras.

Vi på Relode erbjuder produktbyten om du vill byta färg och/eller modell. Om produkten du önskar byta till är dyrare än produkten du beställt skickas en betalningslänk på mellanskillnaden ut till din mail. Så fort denna summa har betalats kommer din nya order att skapas. Om du istället gör ett produktbyte till en billigare produkt betalas mellanskillnaden ut på ett presentkort. Vänligen observera att vi inte kan garantera att vi har önskad produkt i lager även om du har registrerat ditt byte i vår portal. Om produkten inte finns i lager kommer en full återbetalning att göras.

När vi hanterar din retur debiteras du en avgift på 69 SEK i returavgift i Sverige och 8 euro för alla länder utanför Sverige. Om du väljer att få återbetalning på ett presentkort är returavgiften gratis.s.

När du returnerar en eller fler varor från erbjudandet “köp 3 betala för 2” kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkterna du behåller. Om du skickar tillbaka en av tre varor kommer du inte återbetalas. Om du skickar tillbaka två av tre varor kommer du få pengar för en av dem. Om du returnerar samtliga produkter kommer du återbetalas för de två produkter du betalade för. 

Om du behöver reklamera eller klaga på en produkt för att den är skadad eller för att du mottagit fel produkt/produkter får du gärna kontakta oss så snart som möjligt. Kontakta oss på hello@relode.se och inkludera följande information: 

  • En kort beskrivning av ärendet
  • Ordernummer 
  • Namnet på produkten 
  • Bifoga även ett foto på produkten där skadan syns tydligt 

Tänk på att en reklamation måste göras inom skälig tid från att skadan upptäcks vilket enligt konsumentköplagen är inom två månader. Skadan ska vara produktionsfel och ingen slitageskada. Ett hål mitt på ett plagg är exempelvis inte ett produktionsfel utan en slitageskada. Om din reklamation godkänns ersätts din produkt med en ny eller motsvarande produkt. Om detta inte kan genomföras kommer istället en återbetalning att göras. Vi försöker alltid göra kreativa lösningar för att försäkra oss om att våra kunder är så nöjda som möjligt.