Kommer du ihåg ditt lösenord?
Vi vill gärna höra från dig och vårt team finns här för att hjälpa till. Vi svarar oftast inom 2 arbetsdagar. För snabbare hjälp, vänligen välj rätt ärendekategori.
Här finner du frågor och svar på våra vanligaste frågor.
Du registrerar din retur HÄR.
När du har registrerat returen i vår portal kommer en QR-kod skickas ut automatiskt via SMS alternativt till postnord-appen om du har den nedladdad. Du visar sedan upp QR-koden på ett postnord-ombud som skriver ut en retursedel till dig som ska sättas på paketet.
Det kostar 69 kr/7 euro att göra en retur. Du kan, vid registrering av din retur, välja att få återbetalning på presentkort. Väljer du att få återbetalning på ett presentkort kommer du inte behöva betala någon returavgift.
Du registrerar ditt storleksbyte HÄR. När du har registrerat storleksbytet i vår portal kommer en QR-kod skickas ut automatiskt via SMS alternativt till postnord-appen om du har den nedladdad. Du visar sedan upp QR-koden på ett postnord-ombud som skriver ut en retursedel till dig som ska sättas på paketet.
När paketet har levererats och hanterats på vårt lager kommer din nya beställning skickas automatiskt, du ska med andra ord inte lägga en ny order på egen hand.
Ja, vi erbjuder gratis storleksbyten inom Sverige.
Utanför Sverige tillkommer en avgift för storleksbyten. Du kommer att se avgiften i returportalen.
När du returnerar en eller fler varor från erbjudandet “köp 3 betala för 2” kommer erbjudandet upphöra och du betalar ordinarie pris för produkten/produkterna du behåller.
Din retur hanteras inom 5-7 arbetsdagar från att vi mottagit din retur. Återbetalningen sker på samma sätt som du betalade med och syns efter 2-4 bankdagar efter återbetalning gjorts.
Vi erbjuder våra kunder 30 dagars öppet köp. Gäller från dagen då du lade din order.
Om din order har skickats med Postnord kan du spåra din order på Postnords hemsida eller i appen.
Om din order har skickats med UPS följer du spårningslänken i mailet som du fått utskickat när din order lämnat vårt lager
Det är möjligt att göra en ändring i din order såvida ordern ännu inte är packad. Om din order inte har distribuerats kan du kontakta oss på hello@relode.se så kan vi annullera/ändra din order.
Vänligen maila oss på hello@relode.se så fort du kommer på detta så hinner vi förhoppningsvis korrigera uppgifterna innan din order blivit packad.
Vid utebliven upphämtning av ditt paket kommer ditt paket automatiskt skickas i retur till oss. Vi förbehåller oss då rätten att debitera dig för returfrakt samt hanteringsavgift på 100 SEK/10 Euro.
Orderbekräftelsen skickas vanligen ut inom en timme efter ordern är lagd men den kan ibland hamna i din skräppost. Har den inte dykt upp är du välkommen att kontakta oss på hello@relode.se.
Om en produkt är defekt när du mottar den eller om din produkt gått sönder efter användning som beror på produktionsfel ber vi dig att kontakta oss på Hello@relode.se. Beskriv ditt ärende kortfattat samt ladda upp ett foto på defekten och skicka till vår kundtjänst. Vår kundtjänst kommer sedan återkoppla till dig inom kort och hjälper dig på bästa möjliga sätt.
Varje reklamation behandlas och bedöms manuellt, vilket innebär att det kan ta mellan 14 och 30 dagar innan ett beslut tas. Vid en godkänd reklamation står Relode för returfrakten. När beslutet är fattat hanteras reklamationen utifrån vad vi har kommit överens om för att säkerställa att du som kund blir så nöjd som möjligt.
Det låter som att det är överskottsfärg som pressats ut i vecken vilket är lätt hänt när produkten transporteras och ligger vikt under en längre tid. Enligt vår produktutvecklare är detta något som försvinner direkt vid tvätt eller vid strykning på låg temperatur.
Om du är osäker eller har frågor kring detta får du gärna skicka ett foto på produkten till hello@relode.se.
Inom Sverige: Klarna, Swish & Shopify payments (kortbetalning)
Utanför Sverige: Shopify payments (kortbetalning)
Om det uppstod ett tekniskt fel vid ordertillfället kan det i enstaka fall reserveras en summa på ditt konto. Du behöver inte oroa dig över detta utan banken kommer att släppa reservationen inom 2-5 arbetsdagar. Din order gick dock inte igenom och du är välkommen att lägga en ny order.
Det är enkelt och gratis att gå med i kundklubben! Skapa ett konto HÄR.
Förutom grymma erbjudanden får du 400 poäng direkt vid registrering. När du tjänar poäng får du tillgång till exklusiva förmåner.
Du tjänar poäng på varje köp du genomför.
Läs mer om hur du tjänar in extra poäng HÄR.
Om du fyller år inom 30 dagar från det datum du registrerade ditt födelsedatum kommer det dessvärre att ske en försening. Håll ut, din efterlängtade present är påväg men det kan dröja upp till 30 dagar.
Dina poäng är giltiga i 12 månader från det datum du tjänade dem. Vi kommer att skicka en påminnelse till dig 30 dagar innan dina poäng går ut.