DET SKA VARA ENKELT OCH SÄKERT ATT SHOPPA PÅ RELODE!

I följande text har vi samlat information om bland annat leveranser, betalningar och ångerrätt; allt för att du som kund ska uppleva att det är enkelt och säkert att handla från oss.

Vårt mål är att ständigt utveckla vårt sortiment med nya produkter och färger. Om du saknar en produkt i vårt sortiment eller har en spännande idé för en ny produkt du vill lansera? Vi gillar att inkludera våra kunder i produktutvecklingen och ber dig därför att kontakta vår kundtjänst med dina förslag.

ANVÄNDARVILLKOR

Dessa allmänna användarvillkor gäller för att beställningar på www.relode.se (hädanefter kallad "hemsida") som drivs av RELODE AB, VAT SE559003314701 (hädanefter RELODE / vi / våra / oss). Eftersom dessa villkor kan uppdateras och ändras ber vi dig läsa igenom villkoren innan varje ny beställning.

OM RELODE.SE

Allt innehåll på hemsidan, inklusive design, text, illustrationer, fotografier, loggor, bilder samt filmer är egendom som ägs av RELODE eller våra leverantörer och alla varumärken och/eller företagsnamn som nämns, visas eller på något sätt omnämns på hemsidan ägs av respektive varumärke. Hemsidan och dess innehåll får endast användas för personliga och icke kommersiella ändamål.

Ingenting som finns på hemsidan bör tolkas som att underförstått, otillbörligt eller otillåtet, ge någon licens eller rätt att använda material som förekommer på hemsidan, förutom i den utsträckning som tillåts enligt lag, utan vårt skriftliga godkännande eller skriftligt godkännande av en tredje part som äger rättigheterna till materialet som visas på hemsidan. Hemsidan och dess innehåll levereras i "befintligt skick" utan garantier. RELODE stryker alla garantier oavsett anledning så länge gällande lagar godkänner det.

SHOPPA PÅ RELODE.SE

För att handla på Relode.se måste du vara 18 år gammal eller ha godkännande av målsman alternativt förmyndare.

När du beställer något över internet så gäller köpeavtalet från och med det att du tar emot ett bekräftelsemail från RELODE. I vanliga fall skickas bekräftelsen omedelbart men det kan ta upp till 24 timmar efter beställningen har lagts. Om du inte får en orderbekräftelse eller om något gått snett och du vill avbryta din beställning ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@relode.se. 

Betalningar kan göras med följande betalningsmetoder:

KLARNA (Sverige)

Kredit- eller betalkort

Mastercard, Visa och Maestro

Bancontact

IDEAL

SWISH

LAGER & PRODUKTER

Vårt lagersaldo uppdateras ständigt, dygnet runt. Efter att du har lagt en produkt i kundvagnen och gått vidare till checkout reserveras din produkt i 10 minuter.

På hemsidan kan färgerna i våra bilder skilja sig på grund av exempelvis dina skärminställningar. Vi kan därför inte garantera att färgerna på hemsidan exakt överensstämmer med färgerna i verkligheten.

KAMPANJER OCH ERBJUDANDEN

Om du returnerar en eller fler varor från erbjudandet "köp 3 betala för 2" kommer erbjudandet att avbrytas och du betalar det ordinarie pris för varorna du behåller.

  • Om du skickar tillbaka en av tre varor får du ingen återbetalning.
  • Om du skickar tillbaka två varor får blir du återbetald för en av dem.
  • Om du skickar tillbaka alla varor så blir du återbetald för de två produkter du har betalat för.

Rabattkoder och andra kampanjer gäller endast för nya beställningar och kan därför inte appliceras i efterhand.

LEVERANSTID OCH -KOSTNAD

Vi strävar alltid efter att skicka din beställning så fort som möjligt. Om du lägger din order innan 15.00 kommer ditt paket att skickas från vårt lager samma dag (gäller endast på vardagar). Tänk på att leveranstiden kan vara något längre under kampanjer och helgdagar.

Vi skickar beställningen direkt till din brevlåda. Om paketet är för stort för brevlådan kommer det istället levereras till närmaste postombud och du får då en avisering via SMS eller e-post.

När du kommer till utcheckningen kommer du se exakta priser gällande leveransmetod samt fraktkostnaden för din beställning.

Frakt

För ordrar över 800 SEK är frakten gratis. För ordrar under 800 SEK tillkommer en fraktavgift som visas i kassan. När du är i kassan ser du aktuella priser och leveranssätt för just din order.

För ordrar, utanför Sverige, över 80 euro är frakten gratis. För ordrar under 80 euro tillkommer en fraktavgift som visas i kassan. När du är i kassan ser du aktuella priser och leveranssätt för just din order.

Ej uthämtade paket

För paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt och hanteringsavgift på 89 SEK eller 10 euro.

RETURER & STORLEKSBYTEN

Vårt mål är att du som kund alltid ska vara nöjd med dina köp från oss.

Du har alltid rätten att avbryta ett köp, oavsett anledning, och vi erbjuder därför våra kunder 30 dagars öppet köp. Om du väljer att utnyttja din ångerrätt måste varan i fråga skickas tillbaka till oss utan fördröjning och inte senare än 30 dagar efter du tagit emot paketet. När vi hanterar din retur debiteras du en avgift på 69 SEK i returavgift i Sverige och 8 euro för alla länder utanför Sverige. Storleksbyten är gratis i hela världen.

Kom ihåg att produkten måste vara i originalskick* samt att produkten skickas tillbaka i originalemballage eller motsvarande för att du ska få en full återbetalning. Du kan vid registrering av din retur välja att få återbetalning via presentkort eller genom samma betalsätt som du använt vid köpet. Väljer du att få återbetalning på presentkort kommer du inte behöva betala returavgiften på 69kr.

*Originalskick anses vara att produkten:

  • Har alla etiketter kvar
  • Ska skickas tillbaka i klädpåsen 
  • Inte har tvättats
  • Inte får lukta exempelvis parfym eller rök
  • Inte får vara smutsig eller ha fläckar från smink och deodorant
  • Inte får ha djurhår på sig då det kan orsaka allergier

Om produkten inte uppfyller kraven för originalskick kommer 30 % av produktens pris återbetalas. Om produkten inte skickas tillbaka i klädpåsen eller saknar etiketter görs ingen återbetalning. 

Vänligen observera att RELODE endast erbjuder gratis storleksbyten och inte gratis byten av färg eller modell. Så fort vi har tagit emot och hanterat ditt storleksbyte så skickar vi ut en ny beställning till dig. Vänligen observera att vi inte kan garantera att vi har din storlek i lager, även om du har registrerat storleksbytet i vår portal.

Läs mer om storleksbyten och returer HÄR

FORCE MAJEURE

Force majeure uppstår när omständigheter som är utanför vår kontroll stoppar RELODE från att fullfölja skyldigheterna i dessa allmänna villkor. Dessa omständigheter kan till exempel vara naturkatastrofer, revolution, strejk, strömavbrott eller andra liknande händelser.

MISSTAG & FELAKTIGT INFORMATION

Eftersom misstag dessvärre kan ske på grund av den mänskliga faktorn förbehåller vi oss rätten att göra fel när det gäller produktinformation och priser. Skulle ett fel uppstå kommer vi åtgärda felet så fort som möjligt. Vårt mål är att du som kund alltid ska vara nöjd med ditt köp!

TVISTER

Vår målsättning är att våra kunder ska vara nöjda. Om du som kund inte är nöjd med ditt köp försöker vi alltid hitta en passande lösning för dig. I de fall där vi inte kan lösa ett specifikt fall rekommenderar vi att du kontaktar ARN (Allmänna Reklamationsnämden) för en opartisk granskning av fallet.

HAR DU FLER FRÅGOR?

Om du behöver hjälp med en beställning eller behöver komma i kontakt med oss av en annan anledning ber vi dig mejla oss på kundtjanst@relode.se. Vi svarar våra kunder inom två arbetsdagar.

tillbaka till toppen